שיטת הונג גאר - 洪拳正宗 
לפי האגדה, הונג גאר נקרא על שמו של הונג היי-גון, שלמד אמנויות לחימה מג'ין סין, מורה זן במקדש השאולין הדרומי.
המקדש הפך במהרה למפלט למתנגדי שושלת צ'ינג, שהשתמשו בו כבסיס לפעילותם, ובמהרה נהרס על ידי כוחות צ'ינג. לאחר הריסת המקדש נמלט הונג, במקביל לעמיתיו למקדש, לרחבי דרום סין, ובכך למעשה הופצו מספר סגנונות קונג פו לדרום סין. הונג, סוחר תה במקצועו, לבסוף עוזב את ביתו בפוג'יאן לגואנגדונג, מביא איתו את האומנות.

לסגנון הונג גאר מספר מאפיינים בולטים: עמידות נמוכות, באופן בולט עמידת סוס, וטכניקות ידיים חזקות, בעיקר יד הגשר ותפיסת הנמר הרב-גונית. התלמיד בילה באופן מסורתי בין חודשים לשלוש שנים באימוני עמידות, לעתים יושב רק בעמידת סוס בין חצי שעה לכמה שעות בפעם אחת, לפני תחילת לימוד תבניות. לימודה של תבנית היה עורך כשנה, כאשר כלי נשק נלמדו במקביל-הן כאמצעי נוסף להגנה עצמית ופיתוח הסגנון והן כאמצעי לשיפור טכניקות לחימה בידיים ריקות .

הונג גאר לעתים מזוהה באופן מוטעה כחיצוני בלבד – כלומר, מסתמך על כוח פיזי ולא על עיבוד של צ'י - על אף שהתלמיד מתקדם בהדרגה לעבר מיקוד פנימי ותרגילי נשימה ייחודיים התורמים לפיתוח כוח פנימי ומתורגלים ברמות הגבוהות בסגנון. סגנון ההונג גאר שואב את תנועותיו מחמש החיות המרכזיות באמנויות לחימה-דרקון, נחש, נמר, טיגריס ועגור, ומחמשת ה"אלמנטים" או ה"שינויים" ברפואה הסינית – מתכת, מים, אדמה, אש, ועץ. חיות ואלמנטים אלו מתאחדים לכדי תבניות תנועה אשר תורמות לחיזוק המערכות הגופניות הפנימיות והחיצוניות כאחד, דרך נשימות עמוקות ותמרון צ'י דרך הגוף.


הונג גאר בישראל
שיטת הונג גאר (ואמנות הלחימה קונג פו) הגיעה לישראל בסוף שנות השבעים על ידי סיפו אודי רענן, ראש שיטת ההונג גאר בישראל ונציגה המפקח בארץ של התאחדות אמנויות הלחימה הסיניות בהונג קונג. אודי הוא תלמידו של המורה הדגול סי-גונג צ'אן הון צ'ונג (1909-1991) אשר בתורו היה תלמידו של לאם סאי ווינג, תלמידו של וונג פיי הונג. שושלת ההונג גאר בישראל נקראת "הונג קיון טסינג צ'ונג" (洪拳正宗) כלומר, האגרוף של הונג בדרך המסורתית, כפי שהועבר מראש המשפחה ועד לאחרון התלמידים.

אודי רענן העמיד דורות רבים של תלמידים ב 35 שנותיו כמורה. מרכז הפעילות היה מרכז אביחי בחיפה, אשר פעל בין השנים 1978-2005.
המרכז היווה בית לאמנויות לחימה שונות ובמרכזן-קונג פו בסגנון הונג גאר. כיום, ממשיכה המסורת של מרכז אביחי, וקיימות קבוצות קונג פו מסורתי בחיפה, טירת הכרמל ובשדות ים, כאשר אחת לשנה מתקיים סמינר הונג גאר אשר מאחד את תלמידי כל הקבוצות לסופ"ש של אימונים וחוויות ייחודיות. קיימים גם סניפים נוספים בחו"ל המשויכים מקצועית למרכז אביחי, בארצות הברית, דרא"פ, קנדה, גרמניה ומלטה. סיפו אודי רענן ממשיך להכשיר מורים בסגנון, מפקח על התנהלות המבחנים וקידום התלמידים בדרגות השונות בהתאם לשיטת הלימוד המסורתית. קשר מיוחד נשמר בין הסניף הישראלי לבין ראש השיטה המכהן בהונג קונג-סיפו צ'יאנג יי קיונג- תלמידו הבכיר וממשיך דרכו של סי גונג צ'אן הון צ'ונג.

לקבלת פרטים צור קשר

לצפייה בתבניות ​הקש כאן​​​